Aan alles komt een einde...

Het allerlaatste verslag voordat het grote avontuur er op zit. Morgen gaat onze reis naar huis beginnen. Erg dubbel gevoel heb ik daarbij. Ik heb alles gedaan wat ik wilde doen en kijk er echt naar uit om iedereen weer te zien. Anderzijds vind ik het heel jammer dat alles voorbij is.
Dit gevoel is een beetje hetzelfde wat ik heb wanneer carnaval voorbij (gelukkig is dat nog lang niet voorbij) alleen dan met de wetenschap dat je niet net als carnaval gewoon weer 365 dagen moet wachten tot het zover is, haha!

Wat hebben we afgelopen weken gedaan? Zoveel!
Mijn laatste verslag heb ik in Nieuw Zeeland geschreven, dus daar ga ik weer verder. Na het afscheid nemen van Fleur ben ik naar het vliegveld gegaan om onze Lucy in te leveren, op het vliegveld heb ik overnacht omdat ik geen taxi en overnachting in een hostel wilde betalen voor een paar uur. Het was een hele ervaring om op het vliegveld te overnachten, je mocht niet in slaap vallen maar wel snoozen (weten jullie het verschil?), je mocht niet op de grond slapen, maar er lagen wel overal fatboys op de grond waar je mocht 'snoozen' en je backpack als kussen gebruiken was ook geen probleem. Ik ontmoette al snel een leuk Pools koppel die mijn backpack in de gaten hielde wanneer ik sliep of naar de wc moest. We bleken dezelfde vlucht te hebben en ook beide naar het centrum van Sydney te moeten, dus mocht ik met het Poolse koppel mee rijden naar het centrum. Scheelt me ook weer wat kosten. Ik ben en blijf een backpacker he......

En toen was ik in Sydney! Yes! Het voelde echt als thuis komen, eindelijk naar een plek gaan die je al kent is zo fijn! (Misschien is het dan toch niet zo erg om naar huis te gaan) In Sydney heb ik hetzelfde hostel geboekt als het begin van mijn reis. Daar zag ik Trude weer. Trude heb ik in Cairns leren kennen en daar hebben we besloten om elkaar in Sydney weer te zien. We wilde namelijk samen met een vriendin van Trude, Hinke, een auto huren en via Canberra (hoofdstad van Australie) naar Melbourne reizen om daar te zijn met kerst. Dat ook zo gedaan. Het was een erg leuke roadtrip, we hebben twee nachten overnacht in Wollongong bij Jasper, een vriend van Jeff. Daar hebben we vooral op het strand gelegen en savonds zijn we gaan stappen. Na die twee dagen zijn we naar Canberra gegaan, het was daar toen 41 graden, je kan je voorstellen dat het een beetje te heet was voor sight seeing, maar we hebben ons er door heen geslagen. De dag erna wilde we gelijk door naar Melbourne, 750 km verderop. Het was een lange en erg saaie weg, maar we hebben er een feestje van gemaakt in de auto waardoor het goed te doen was.
En toen was ik in Melbourne! Yes, nog een dag voor kerst en dan komt Jeff eindelijk! Wat was ik zenuwachtig haha! Na afscheid genomen te hebben van de meiden ben ik naar het hotel gegaan waar Jeff en ik de kerstdagen zouden doorbrengen. Wat was dat een luxe zeg! Een kingsize bed, eigen douche mét bad!! Na 3 maanden in hostels en campers geslapen te hebben is dit mega luxe. Ik ben even Melbourne gaan verkennen, maar verder heb ik genoten van de hotel kamer! En toen was het kerst avond: Jeff komt aan op vliegveld Melbourne! Het was zo fijn om elkaar weer te zien! We hebben heerlijke kerst dagen gehad met top weer in Melbourne. Het voelde niet echt als kerst, maar we hebben er het beste van proberen te maken met kerst versieringen op ons hotelkamer en een kerstmuts op ons hoofd. Na kerst zijn we onze camper gaan ophalen, super luxe ding! We wilde rondom Melbourne blijven omdat we met oud op nieuw graag terug wilden zijn in Melbourne. We zijn naar het oosten gereden, Mornington Penisula. We hadden ergens gelezen dat het daar erg mooi was, dat was het zeker, alleen vond volgens mij heel Australië dat, want alle campings stonden vol met caravans van locals. We vonden voor een nacht nog een plekje op een camping en de andere nacht zijn we aan het strand gaan wildkamperen. Omdat we het te druk vonden hebben we besloten om naar Philip Island te rijden en dat was een top keuze. Super eiland, prachtig weer en mooie natuur en stranden. We zijn daar twee nachten gebleven en zijn toen weer terug gereden naar Melbourne om oud op nieuw te vieren. We zijn lekker gaan uiteten op fed square, waar een band en dj optrad tot het 12u was en de vuurwerkshow begon.
1 januari zijn we richting de Great Ocean Road gereden, waar we 2 januari aan zijn begonnen. De eerste nacht hadden we wat moeite om een overnachting plek te vinden dus hebben we wat rond gereden en vonden we een campground in de middle of nowhere. Prachtig plekje, maar er was niemand anders. We zijn de omgeving gaan verkennen door een wandeling te maken, waar we een ranger tegen kwamen. Hij gaf ons de tip om naar een andere, iets meer bekende campground te gaan, waar waarschijnlijk meer mensen zouden zijn. We zijn meteen terug naar onze camper gegaan en richting de ander campground gereden. We reden die campground op en ik zag een groepje mensen staan, was dat nou Fleur die daar tussen stond? Nee, zij is nog in Surfers Paradise! Huh, ze lijkt er toch echt op? Aaaaah het bleek Fleur te zijn! Hoe toevallig was dat!! Fleur en Bennie (ook uit Kessel) waren ook op 2 januari begonnen aan de Great Ocean Road, terwijl we dit niet van elkaar wisten. We hebben ons die avond zo goed vermaakt met zijn vieren en nog een paar locals, dat we hebben besloten om samen verder te reizen. In drie dagen hebben we de Great Ocean Road gereden. De naam zegt het al: een weg langs de kust en als Australiers iets bijzonder vinden zetten ze er gewoon 'great' voor. Na drie dagen langs te kust te rijden zijn we het binnenland in gegaan, naar national park Grampians. De weg erna toe was erg saai en het regende aan een stuk. Maar toen we aankwamen op onze camping waren we de hele reis snel vergeten. Het zonnetje kwam door en we bleken midden tussen al het wildlife te zitten. Binnen een uur hadden we al heel wat kangaroos, emoes, reeen, kackatoos en papagaaien gezien, zonder van onze camping stoel af te komen! We vonden het alle vier zo bijzonder dat besloten om twee nachten te blijven, zodat we de omgeving konden verkennen. Het was trouwens erg koud, het was er nog kouder dan het daar normaal in de winter zou zijn. Hebben wij weer! Maar ach, het had wel iets, lekker dik ingepakt voor ons campertje. Na de Grampians zijn we naar Ballarat gereden en zijn we naar een nagebouwd goudmijndorpje gegaan, waarna onze wegen daarna spreiden. Jeff en ik hadden nog een nacht het campertje en aangezien het gelukkig weer wat warmer was, zijn we lekker gaan zwemmen. De dag erna hebben we de camper ingeleverd en zijn we in Melbourne naar the Queen Victoria Market gegaan en savonds zijn we met Fleur, Bennie en Yvon en Leo (vrienden van Fleur) gaan uiteten.
De dag erna zijn Jeff en ik naar Adelaide gevlogen, daar zijn we met de fiets de stad gaan verkennen, hebben we op het strand gelegen en hebben we een wijntour gedaan door Barrosa Valley. Pap, pas maar op, ook wij hebben nu verstand van wijnen, dus ons maak je niks meer wijs!
14 januari zijn we naar Bangkok gevlogen. Het was even een cultuur shock, maar al snel kwamen we er achter dat iedereen erg behulpzaam en vriendelijk is. Ook al spreken ze niet goed Engels, ze helpen je overal mee met een big smile op hun gezicht. Natuurlijk zijn er ook veel Thaise mensen die uit zijn op het geld van toeristen, maar na wat tips van medereizigers kregen we door hoe we daarmee om moesten gaan. We hebben via een Nederlandse organisatie een fietstocht door Bangkok gedaan. Een geweldige ervaring om door Bangkok te fietsen, door steegjes, marktjes, tempels en rijstvelden. Soms had ik het gevoel dat we gewoon bij mensen in de keuken of huiskamer fietste, overal waren mensen aan het koken, zag je eetkraampjes en hutjes. Zo bizar hoe ze daar leven. Savonds zijn we naar Koh San Road gegaan, dé backpackers straat van Bangkok. Helaas hadden we maar één dag in Bangkok, we hebben nog lang niet alles gezien. We gaan zeker nog een keer terug. Na Bangkok zijn we naar Phuket gevlogen en hebben we een ferry gepakt naar Phi Phi Island. We kwamen aan in het paradijs!! Wauw wat is het mooi hier! We slapen in een houten huisje op palen, 100 meter van de zee, met een prachtig uitzicht over Koh Phi Phi Lee! Kennen jullie de film 'the beach' met Leonardo di Caprio? Nou daar zijn we dus! Het paradijs! De afgelopen dagen bestonden uit chillen op het strand, beachballen, snorkelen, cocktails drinken, Thaise massages onder gaan en lekker eten. Een betere plek om deze reis af te sluiten is er volgens mij niet!

Wat ben ik blij dat ik de keuze heb gemaakt om vier maanden op reis te gaan naar deze drie landen! Het waren top maanden, een reis om nooit meer te vergeten!

Tot vrijdag lieve mensen! :D

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!