I love Australia

In Byron Bay is mijn liefde voor Australië geboren. Wat een paradijs is dat!
Ik ben de eerste paar dagen op pad gegaan met twee franse, één engelse, één oostenrijker en de ierse meiden. We zijn naar het strand gegaan en daar de hele dag gebleven. Als je hier naar het strand gaat zijn er niet zoveel mensen als bijvoorbeeld in Nederland met mooi weer, hier heb je het strand bijna voor je alleen. Het water in de zee is super helder en blauw. Toen we aan het zwemmen waren, zwommen en sprongen er gewoon dolfijnen drie meter voor ons en in de verte zag ik walvissen, echt zo geweldig! In de avond zijn we met zijn alle gaan BBQ op het strand. De ochtend erna zijn we heel vroeg op gestaan om de zonsopgang te zien op het meest oostelijke stukje van het Australisch vaste land. Super mooi! Allemaal zeiden we tegen elkaar dat we deze twee dagen nooit meer zullen vergeten, het was gewoon helemaal perfect! Precies zoals ik hoopte dat het zou zijn in Aussie. En het mooiste van alles is dat dit pas het begin van mijn reis is, ik weet dus dat er nog heel veel meer van deze geweldige dagen gaan komen.
Een paar van ons clubje gingen na twee dagen helaas weer verder. Erg vreemd om afscheid van ze te nemen, het voelde alsof we beste vrienden waren en elkaar al jaren kennen. Helaas hoort dat ook bij het reizen.
De Ierse meiden en ik wilde graag leren surfen. Ik sprak een surfdude uit Amerika, hij was van plan om die dag ook te gaan surfen. Ik vroeg hem of we met hem mee mochten. Hij vond het geen probleem om drie meiden mee op sleeptouw te nemen en ze te leren surfen. Helaas was het niet zo makkelijk dan het er uit zag, maar we hebben gelachen en misschien één hele seconde gestaan. Woehoe!
In het hostel werkte een Nederlandse jongen waarmee ik de dag erna een surfles heb genomen. Na wat professionele instructies lukte het me al vrij snel om op een surfboard te staan en te surfen. Yes, ik kan surfen! Ik vond het echt leuk om te doen, ik denk tijdens mijn reis regelmatig een surfboard te gaan huren om mijn surfskills verder te ontwikkelen.
Het hostel, the Art Factory, waar ik verbleef was erg gezellig. Echt een hippie plek en alleen maar relaxe mensen. Er waren kampeerplekken en gewone kamers (dorms), in het midden daarvan was een soort van cafe. Na twee dagen kende ik al heel veel mensen, waardoor ik altijd wel met iemand een praatje kon maken. Het voelde alsof ik in een dorp was, een beetje Kessel in Aussie. Ik wilde er eigenlijk twee nachten blijven, maar ik heb mijn verblijf twee keer verlengd en ben ik er uiteindelijk vijf nachten geweest. Het bleek dat dit voor veel mensen zo geld, sommige zijn er zelfs al een jaar. Met pijn in mijn hart heb ik toch besloten om afgelopen zondag richting Brisbane te gaan.
Nu ik in Brisbane ben, vind ik het hier helemaal geweldig. Erg mooie stad! Ook het hostel is erg gezellig, ik heb al veel vrienden gemaakt.
De Ierse meiden zijn ook in Brisbane, dus mijn tweede dag hebben we afgesproken in het park. Zij verbleven bij een vriend die in Brisbane woont, dus hij heeft ons een rondleiding door de stad gegeven.
Dinsdag ben ik met Robin (meisje uit Panningen) en Jessica naar Fraser Island gegaan. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld en de enige plek ter wereld waar een regenwoud groeit op zand. Samen hebben we een tour geboekt en hebben we twee dagen met een 4WD over het eiland gecrosst. Ook dit stukje van Aussie is prachtig! De eerste dag zijn we over het strand gaan scheuren met de 4WD, hebben we in het regenwoud gewandeld, gezwommen in Lake McKenzie en s'avonds met de gitaar op het strand liedjes gezongen. Wat is de sterrenhemel hier mooi, echt ongelofelijk! Helaas kan ik dat niet fotograferen, dus voor deze moeten jullie je verbeelding gebruiken. Er zijn zoveel sterren, we zagen ook heel veel vallende sterren.
In de nacht sliepen we in tenten. Voor degene die weten dat ik een bucketlist heb, ik kan er weer wat van af strepen: slapen op een onbewoond eiland.
De tweede dag zijn we vroeg in de ochtend gaan wandelen naar een ander meer, Lake Wabby. Daarna zijn we naar een schipswrak uit 1932 gaan kijken, erg indrukwekkend.
Buiten alle gave dingen wat we hebben gedaan, heb ik ook een aantal dieren gezien waarvan ik niet zeker weet of ik die wel wilde zien: grote spinnen, een mega grote kikker, een phython, lizards en dingo's (wilde honden).
Ik ben gewend aan het leven hier, alleen lukt het me nog niet om aan al die enge dieren te wennen, haha!
(Robin heeft een uitgebreide blog geschreven over Fraser Island en een filmpje gemaakt, voor de geïnteresseerde: www.robincoenraad.nl)
Het alleen reizen gaat me nu super af! Ik ontmoet zoveel leuke en interessante mensen en het is heerlijk om elke dag te doen wat ik zelf wil. Daarnaast heb ik me die 'no worries' mentaliteit helemaal eigen gemaakt.
Het is trouwens erg leuk dat je sommige mensen die je eerder hebt ontmoet, later op een andere plek weer tegen komt. Via Facebook houdt iedereen hier contact met elkaar, geven we elkaar tips, wisselen we foto's uit en soms spreek je weer met iemand af. Super handig die sociale media!
Tot zondag blijf ik nog in Brisbane. Ik ga hier nog naar een strand aan de rivier, sightseeingin de stad en op stap met Robin, Jessica en de Ierse meiden.
Zondag vertrek ik naar Noosa, volgens mede backpackers heb ik een luxe hostel geboekt en is Noosa erg mooi. Prachtige stranden en natuur! Ik ben erg benieuwd wat er daar op mijn pad gaan komen...

G'day mate!!
Veel liefs Karla


Ps. Ik ben 2 uur bezig geweest om foto's proberente uploaden, helaas lukt het allemaal niet zoals ik het wil. Ik geef het op, want ik kan mijn tijd hier beter aan iets anders besteden ;) Foto's hebben jullie dus nog van me tegoed!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!