Noosa, Airlie Beach, Magnetic Island and Cairns

Op dit moment ben ik 1700 km noordelijker dan mijn vorig berichtje. Jullie kunnen je dus wel voorstellen dat ik veel te vertellen heb.
Na Brisbane ben ik naar Noosa gegaan. Ik had daar een erg luxe hostel geboekt. De eerste nacht beviel me zo goed dat ik er meteen een week heb bijgeboekt. Op zich had Noosa niet heel veel te bieden en dat kwam ook goed uit want ik wilde even een weekje rust. Na twee weken reizen, feesten en weinig slapen begon mijn lichaam een beetje tegen te stribbelen. Ik heb besloten om daar een paar dagen niet op stap te gaan en bij te slapen. Heerlijk was dat! Buiten dat heb ik in Noosa wel wat dingen ondernomen. De eerste dag ben ik met een groepje mensen van het hostel naar het strand geweest. Ik ben een dag met een Engelse jongen, Oliver, die ik in de Greyhound bus heb leren kennen naar de Australian Zoo gegaan, de dierentuin van Steve Irwin. Erg gave dieren gezien en we zijn natuurlijk naar de beroemde krokodillenshow geweest. Top dag! Die avond leerde ik in het hostel een meid uit Amsterdam kennen, Nicoline. Met haar heb ik twee dagen door gebracht. We zijn naar een markt geweest, op het strand gaan chillen en we hebben een mooie kustwandeling gemaakt in het national park waar we walvissen en roggen konden zien. Nicoline en ik hadden besloten om elkaar een paar dagen later in Airlie Beach weer te ontmoeten en samen the Whitsunday tour te gaan doen.
Na twee dagen samen in Noosa te hebben doorgebracht ging Nicoline verder met haar trip en daarbijwas het ook weekend, dus ik mocht van mezelf weer uitgaan. In het hostel was een gratis bbq, dus daar ben ik een kijkje gaan nemen. Ik leerde een aantal leuke mensen kennen die ook wel in waren voor een stap avondje! De dag erna ben ik met een Belgische meid die ik tijdens de bbq heb leren kennen naar een look out point gegaan. Daar hadden we een erg mooi uitzicht over het national park en de zee. In de middag zijn we nog met een paar andere mensen van het hostel gaan surfen.
Later die middag zat mijn Noosa avontuur erop en vertrok mijn bus naar Airlie Beach. Het was 14u rijden dus ik heb de overnight bus genomen. Eenmaal aangekomen in Airlie Beach eerst de standaard dingetjes gedaan zoals omgeving verkennen en boodschappen doen. Toen ik daar van terug kwam was het dan eindelijk zo ver: Fleur is namelijk ook in Airlie Beach!!! Het was een super grappig moment,veel mensen warennamelijk bij de receptie aan het inchecken en Fleur zat aan de andere kant in die ruimte. We renden op elkaar af, gilde van blijdschap en knuffelde elkaar dood. Haha, iedereen draaide zich om om te kijken wat er gaande was! We zijn ook maar meteen gaan inchecken om er zeker van te zijn dat we op dezelfde kamer lagen. De rest van de dag hadden we nodig om bij te kletsen. In de avond was er een afterparty van de tour waarvan Fleur die ochtend was terug gekomen, dus we hebben samen die afterparty onveilig gemaakt eniedereen laten zien hoe wij Kesselse een feestje bouwen! De dag erna wilde we toch iets actiefs gaan ondernemen dus zijn we aan een wandeling begonnen. Na 1u een pittig stuk gewandeld te hebben op onze flipflops (we dachten namelijk dat het een easy walk was) kwamen we een bord tegen dat het nog 5u lopen was. We zijn ons meteen omgedraaid en rechtstreeks naar the lagoon gegaan. Het is niet mogelijk om in Airlie Beach in de zee te zwemmen vanwege het is kwallenseizoen, maar een lagoon met het uitzicht over de zee was voor ons ook prima! Die middag was Nicoline ook in Airlie Beach. Ze kwam ons vergezellen aan the lagoon. In de avond hebben Fleur en ik nog samen gegeten. Helaas was daar toen het moment waar we allebei tegen op zagen, we moesten weer afscheid nemen van elkaar. Fleur haar bus vertrok naar haar volgende bestemming. Gelukkig is het afscheid maar voor korte duur. Twee weken later gaan we samen door Nieuw Zeeland reizen met een campervan!
De verdere twee dagen hebben Nicoline en ik vooral doorgebracht aan the lagoon. Vorige week vrijdag was het dan eindelijk zo ver, we gingen met een zeilboot naar the Whitsundays. Wat was het mooi daar, gewoon het paradijs! Ik hoorde van veel mensen dat het mooi was, maar het overtrof al mijn verwachtingen. Het was denk ik het mooiste stukje natuur wat ik ooit heb gezien! Het zand was zo wit en zacht, de zee was helder blauw/mintgroen en er zwommen de mooiste vissen, mini haaien, schildpadden en roggen. Aan boord was het erg gezellig, we waren met 15 andere mensen aan boord met verschillende nationaliteiten. We zijn gaan snorkelen, kayakken en wandelen op een van de eilanden. Het snorkelen was erg gaaf, in totaal hebben we op drie plekken gesnorkeld. Elke plek had wel iets anders te bieden, prachtig koraal, mooie vissen of een plek vol met schildpadden. Een avond zijn we ook gaan zeilen over de open ocean. Dat was best heftig. Golven van 3 meter hoog die de boot enorm deed deinen. Heel wat mensen werden zee ziek, maar we zijn allemaal een ervaring rijker.
Na drie dagen op de zee te hebben door gebracht was het tijd om terug te gaan naar Airlie Beach. Die avond was nog een afterparty met een aantal mensen van de boot en de dag erna vertrokken Nicoline en ik naar Magnetic Island.
Op Magnetic Island hadden we een klein bungalowtje voor ons tween geboekt, erg relax om twee nachten je eigen plekje te hebben, zonder dat je het hoeft te delen met 5 of 6 andere backpackers. Op Magnetic Island was erg veel wildlife te zien en daar kwamen we al snel achter. Er vloegen de mooiste pagegaaien rond, er zaten veel lizards en in de avond kwamen we walibi's en possoms tegen. Samen met een andere Nederlandse meid, Ellie, zijn we twee dagen het eiland gaan verkennen. We hebben een wandeling gedaan waar we een aantal koala's hebben gezien in wildlife. We hebben een wildlife tour geboekt waar ik een slang en krokodil heb mogen vast houden. Als je de foto's ziet kun je aan mijn gezicht zien hoe leuk ik het vond....
Na twee dagen zijn Nicoline en ik verder gereisd naar Cairns. De laatste plek waar ik zal zijn voordat ik naar Nieuw Zeeland ga. Hier had ik een dubbel gevoel bij. Ik heb mega veel zin om naar Nieuw Zeeland te gaan, maar anderzijds besef ik ook dat mijn eerste gedeelte van mijn reis er al op zit. Een super tijd in de oostkust van Australie en de ervaring om alleen te reizen ga ik na volgende week achter me laten.
Voordat dat allemaal gaat gebeuren heb ik nog een week in Cairns. In Cairns hebben we onze eerste nacht in een hostel door gebracht wat ons niet beviel, we zijn de dag erna meteen naar een ander hostel gegaan welke helemaal top was. Tropic days, het is een hostel buiten het centrum, maar er hangt een top sfeer en het is super schoon. In het hostel waren twee Belgische meiden die we op de boot naar the Whitsundays hebben leren kennen. Met die meiden ben ik twee dagen op stap geweest en hebben we s'avonds gegeten. Een avond hebben weop een speciale wijze gegeten, ik zal het hele verhaal vertellen:
We waren aan het zwemmen in de lagoon in Cairns toen we werden aangesproken door twee jongens, een Indische en een Filipijnse jongen. Een van hen nodigde de Belgische meid uit om mee te gaan uit eten. Ze wilde dat niet omdat ze die jongen net kon, ze een vriend heeft en het gewoon erg vreemd vond. Ze verzon een smoes dat het mijn laatste avond was en we dus met zijn allen een lekkere maaltijd zouden gaan koken.Die jongen was het er niet mee eens, hijvond dat we mijn laatste avond goed moesten vieren en op zijn kosten meemoestengaan uiteten.We hebben er even over getwijfeld maar toch besloten om het te doen. Het waren bankiers dus we voelde ons niet bezwaard qua geld. We zouden bij een Italiaan gaan eten, prima dachten we, krijgen we een lekkere pizza. Het bleek geen Italiaan te zijn, maar een erg net restaurant wat veeeeeel te duur is voor een backpacker. Het was een super leuke avond, de jongens waren erg aardig en vertelde ons veel over het leven in de Filipijnen en India. We hebben genoten van ongelofelijk lekker eten en erg goede wijn. Dat is weer eens wat anders dan de goedkope backpack maaltijden en een glas Goon (goedkope Australische wijn uit een kartonnen doos). Voor het geld waarvan ik daar heb gegeten en gedronken zou ik als backpacker zeker twee weken kunnen eten.


Ellie komt vandaag ook naar Cairns. Op Magnetic Island hebben we besloten om met zijn tween een auto te huren en drie dagen een road trip te gaan doen rond Cairns. In het eerste hostel waar ik verbleef in Cairns ontmoette ik een Engelse jongen die dat ook graag wil en hij kon weer een Nederlandse meid, die hetzelfde plan heeft. Ze gaan morgen met ons mee. Omdat ik nog één plek vrij heb in de auto heb ik een oproep geplaatst op Gumthree (soort marktplaats voor backpackers) en binnen een paar uur had ik al een aantal reacties. Een Duitse jongen gaat ook met ons mee. Super, want nu kunnen we de kosten delen! Morgen vertrekken we met zijn alle naar watervallen ten zuiden van Cairns, Port Douglas, Cape Tribulution en al het andere wat op ons pad gaat komen.
Waarschijnlijk ga ik donderdag nog duiken in het Great Barrier Reef en dan vertrek ik zaterdag naar Nieuw Zeeland en zie ik Fleur weer!
Eergister heb ik een campervan geboekt voor Fleur en mij. Ik kijk er nu al naar uit om met Fleur Nieuw Zeeland te gaan verkennen met natuurlijk een van de hoogtepunten: Nina aanmoedigen op het WK raften in Rotorua!!!!

Bedankt voor alle berichtjes. Ik vind het super dat jullie me blijven volgen!


(Helaas kan ik via deze pc geen foto's uploaden, ze komen dus later)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!