Nieuw Zeeland! Wauw!!!

Ons avontuur op het noorder eiland zit er bijna op. We hebben heel veel gedaan de afgelopen drie weken.
Allereerst werd ik op het vliegveld opgewacht door Fleur, Bert en Marij. Bert en Marij zijn mensen uit Kessel-Eik die al 38 jaar in Nieuw Zeeland wonen. Fleur heeft via via kunnen regelen dat we daar de eerste 2 nachten mochten blijven slapen. Super fijn! We kregen heerlijk te eten, we hebben eindelijk in een fatsoenlijk bed geslapen, de was hebben we kunnen doen en Bert en Marij hebben ons de prachtige omgeving laten zien waar ze wonen.
Na twee nachten in het 5 sterren hotel van Bert en Marij, zijn we onze campervan gaan ophalen. Een groen met paarse Jucy wagen, super gaaf! We voelde ons er al meteen in thuis, wat een relax dingetje is dat. In het begin moesten we nog een beetje uitzoeken waar we nu wel of niet mochten kamperen, maar al snel kregen we door hoe het werkte. Ook moesten we een klein beetje wennen aan het weer. Het is hier iets kouder en regenachtiger dan in Australie en daar hadden we ons qua kleren niet helemaal op voorbereid. We zijn maar meteen gaan shoppen in Auckland. De dag erna zijn we naar het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland gegaan, Cape Reinga. Hier hebben we met tussenstops twee dagen over gedaan. Super mooi was het daar, ook het weer was er super. Bij Cape Reinga komen twee oceanen bij elkaar en dat kon je zien, erg mooi. Die nacht zijn we op een campingplek gaan staan aan het strand. We ontmoette daar een Nederlands koppel en een Australische meid die graag van haar fles Jim Beam af wilde. Wij hebben haar daar natuurlijk mee geholpen. Het werd een gezellige avond en we hebben die nacht nog een wandeling gemaakt langs het strand, waar we lichtgevend plankton zagen, vet!! Na Cape Reinga zijn we naar Coromandel gegaan, prachtig gebied om door te rijden en een wandeling te maken. Wauw! Wat is Nieuw Zeeland mooi!!
Vervolgens zijn we naar Mount Maunganui gegaan. Gelijk bij aankomst zeiden fleur en ik meteen dat we hier langer wilde blijven, het zag er namelijk super gezellig uit. Na een aantal dagen veel rijden, vonden we het wel fijn om een paar dagen ergens te blijven. Het zoeken van een kampeerplek was iets lastiger daar, we wilde namelijk niet te veel betalen. We ontmoette twee Duitse jongens die ons vertelde dat we naast het politiebureau gratis mochten kamperen zonder kans op een boete en we ook nog eens gratis wifi hadden. Ik geloofde hier in eerste instantie niks van, maar al snel kwamen we er achter dat dit klopte. Erg relax was het daar, het was namelijk naast een parkje waar we heel wat uren hebben doorgebracht. In Mount Maunganui zijn we op stap geweest, hebben we een wandeling gemaakt en lekker aan het strand gelegen, het was elke dag prachtig weer! De laatste dag kwamen we meiden van het Belgisch raftteam tegen en ze zeiden dat Nina op het strand lag. We zijn er natuurlijk meteen naar toe gerend. Zo toevallig! We zijn met zijn 3e wat gaan drinken, want we hadden veel bij te kletsen. Nina vertelde veel over het raften, waardoor Fleur en ik besloten om meteen de dag erna naar Rotorua te gaan om te gaan kijken naar de trainingen en uiteindelijk de Belgische meiden te supporten tijdens het WK raften. En wat waren we blij dat we dit hebben gedaan. We werden met open armen ontvangen door iedereen, maakte kennis met andere teams en wisten al snel wat de regels van het raften waren. Tussendoor zijn we samen met de andere Belgische supporters in de omgeving van Rotorua nog wat plekjes gaan bezoeken: watervallen, vulkanische gebieden, hot pools en nog veel meer. En toen begon vorige week maandag het WK, zo ongelofelijk spannend! Fleur en ik hadden ons een aantal dagen omtoverd tot Belgen en hebben ons de longen uit ons lijf geschreeuwd om Nina en haar team te supporten. Het was gaaf, spannend en zo gezellig! De rafting wereld is erg klein, dus al snel konden we veel mensen. De meiden hebben het super gedaan en zijn uiteindelijk 6e geworden, top prestatie. Afgelopen zondag was de laatste wedstrijd, de ceremonie en het slotfeest. Nina vertelde vaak dat het slotfeest een van de gaafste feesten van het jaar is en dat kan ik nu beamen. Wat een top feest was dat! De spanning was weg bij alle team dus er werd flink gefeest en gedanst. Fleur en ik deden hier natuurlijk vrolijk aan mee!
Tijdens het WK werden Fleur en ik door een paar mannen van het Nederland heren team uitgenodigd om mee te gaan raften op de Kaituna river. Er moesten namelijk een aantal wedstrijd boten naar beneden worden gevaren. We zijn natuurlijk meteen mee gegaan, maar wat was ik zenuwachtig. Er was een waterval (Okere Falls) bij dat stukje wat we moesten varen waar veel over werd gepraat. De waterval zou ook in het WK zitten, maar is er uit gehaald omdat niet alle team het hiermee eens waren. Ook had ik al wat spookverhalen gehoord en was de kans aanwezig dat de boot zou om gaan. Het is de hoogste waterval waar met klanten op mag worden gevaren, een val van 7 meter.
Maar we hebben het gedaan en wat was het gaaf!! De rivier was zo mooi en we kwamen op plekken die je alleen vanuit het water kan bekijken. De boot is gelukkig niet om gegaan, dankzij onze top guide van het Nederlandse team!
Gister zijn we terug naar die rivier en waterval gegaan want een aantal rafters wilde deze varen met een kayak. In de avond hebben we nog gebbq bij het Chileense team, erg gezellig. Helaas moesten we daarna weer afscheid nemen van Nina. Fleur en ik vliegen morgen naar Queenstown (zuider eiland), waar ook weer een Jucy camper op ons staat te wachten. We hebben er zin in!!